Možná klasický příběh o člověku s „medovým“ srdcem, který odešel z korporátního prostředí, postavil se na vlastní nohy a rozběhl byznys. A možná je za tím něco víc.
Ahoj Maroši. My v SuperFaktuře tě známe jako jednoho z našich uživatelů. Představil bys kdo stojí za vaší společností? Čemu se věnujete?
Ahoj. Věnujeme se distribuci a prodeji Manuka medu z Nového Zélandu, který díky je svým výjimečným vlastnostem králem medů. Náš eshopík si frčí na doméně liekymanebavia.sk a myslím, že její název vcelku vypovídá o schopnostech našich produktů doplnit nebo dokonce nahradit léky přírodní alternativou. O chod firmy se starám spolu se svou přítelkyní Veronikou, dvojcí TOP studentek a dalšími outsourcovanými službami zabezpečujícími web, překlady, grafiku, účetnictví, či skladování a doručování.
Mohl bys nám objasnit proč nabízíte med z Nového Zélandu?
Samozřejmě. I my osobně podporujeme domácí trh slovenských medů ročně sníme na kila. Manuka med je však trochu „jiná káva“. Vůbec ho nepokládáme za konkurenci k našim kvalitním slovenským medům, jelikož jeho síla se nedá porovnat se silou běžného medíku. Antibakteriální a hojivé účinky medu jsou dávno vědecky dokázané. Za výjimečností Manuky stojí látka metylglyoxal, která se v něm přirozeným způsobem vytváří a zabezpečuje mu antibakteriální aktivitu odolnou vůči enzymům. Imunita, zapálené hrdlo, poranění pokožky, či žaludeční problémy… Za všemi fakty z výzkumů jsou i pozitivní recenze lidí a zvyšující se poptávka, která na druhé straně zvyšuje cenu medu, protože jeho produkce je omezená na pár částí Nového Zélandu.
Začátky bývají náročné a plné obav, že se byznys nerozběhne. Jaké byly první měsíce podnikatelského života?
Pohodové 🙂 Všechno přišlo jaksi samo. Podnikat jsem začal na živnost 400€ objednávkou toho nejkvalitnějšího Manuka medu ze skladu v UK. Při denním studiu a full-time prácu v Dellu jsem měl starostí víc než dost, proto jsem se podnikání věnoval ve volném čase, jen tak pro zábavu. A přesně v takovémto stylu se snažíme pracovat i dnes, když je práce podstatně víc.
Čím vším jste si museli projít? Natrefili jste na překážky?
Překážky vždy byly a vždy budou. Jsou to takové běžné věci, se kterými by si měl každý podnikatel vědět poradit, když na ně narazí. A čím větší je překážka, tím větší je radost při jejím překonání. Mnoho lidí si stěžuje, že se u nás podnikat nedá. Já říkám, že se správným přístupem a dobrými partnery, jako jste i vy, to možné je. Proto se například na zákoně o neobalových materiálech jen pobavím, zaregistruji, zaplatím a jsem spokojená, že jsem zase o krok dál.
Bylo těžké skloubit osobní život s tím pracovním?
S Veronikou jsme od března tohoto roku partnery na celý den. První hodinu ráno ještě jako „normální pár“ a od osmé až dokud nám „nepadla“ (někdy až do pozdního večera pracovní tým. A když padne, najdeme si čas i na společnou chvilku, zábavu, či přátele. Stává se, že naše víkendy začínají už ve čtvrtek, no na druhé straně jsou i víkendy, kdy pracujeme jako včeličky. Samozřejmostí jsou další možnosti na oddych během pracovní doby s přáteli bez toho, aby jsem si od kohokoliv žádal o povolení. Kávička či relax při knize bez pocitu viny. Postavit svůj byznys na vlastní nohy není jednoduché, ale odměnou jsou tyto momenty a svoboda, kterou se nám postupně daří dosahovat. Svoboda však není zadarmo, je potřebné si jí odmakat a jsme rádi, že nám tom pomáhají firmy jako je i ta vaše.
Mít dobrý produkt nezaručuje úspěch. Jak si LiekyMaNebavia buduje dobré jméno? Máš nějaké tipy na základě vlastních zkušeností, se kterými bys se chtěl s ostatními podělit?
Ano, také si to myslím. Dobrý produkt nezaručuje úspěch, no jednoznačně je to klíčová část každého podnikání.¨. Výborný produkt potřebuje 5* služby a toho se snažíme dosáhnout. Z recenzí našich zákazníků to vypadá, že jsme na té správné adrese. Být autentický je asi to nejvíc, ať už jde o zaměstnance, zákazníka, nebo obchodního partnera. Lidé vycítí, kdo jste. Podnikáním může člověk ukázat, v jakém světě chce žít. Já v kvalitním na vztahy, prostředí, produkty i služby.
Byznys je pro mne hlavně o radosti, ne o penězích. O férovém přístupu, šťastných zaměstnancích a zákaznících. Také o pocitu, že pro tento svět děláme něco, co má smysl.
Myslíš, že využíváš SuperFakturu „naplno“?
SuperFakturu jsme začali používat hlavně kvůli grafickému zpracování faktur a QR kódu, který našim zákazníkům ulehčuje platbu. Vaše grafické zpracování faktur je asi to nejpřehlednější na trhu. Už v tomto momentu jsem byl spokojená a to jsem ani neměl představu, jak nám váš systém pomůže v automatizaci zpracovávání všech objednávek. Přes vaše API pomocí vyexportovaných faktur exportujeme data do PackService, kde nám automaticky balí zásilky a expedují bez jakékoliv starostlivosti. Jednoduše je to jeden klik na vyexportování faktury a objednávka je z naší strany vybavená. 5 minut po zabalení máme video z balení a můžeme optimalizovat balení podle našich představ. Kromě napojení na PackService jsme asi dva měsíce propojení přes API i na CRM systém, což je úplná šupa. Konečně můžeme zákazníkům poskytovat služby na míru, jako je například pravidelné doručování na půl roku dopředu objednaného medu. A to díky vaší flexibilitě, skvělému zákaznickému servisu a dobré dokumentaci vaší API. Jste jednoduše součástí naší automatizace.
Jaké funkcionality ti pomáhají?
Z běžných funkcí rád používám nákladové grafy, které jsou přehledné a pomáhají nám v optimalizaci nákladů. Stejně tak se mi líbí možnost zadat pravidelné náklady. Například inkaso, nebo úvěry. Úvodní přehledy, cashflow, průběžný obrat, DPH za daný měsíc a možnost jednoduše překliknout do předcházejícího období mi velmi rychle vytváří jednoduchý přehled o tom, co se v naší firmě děje.
Také se mi líbí historie odeslaných mailů při každé faktuře, možnost poslat poděkování za platbu, přehledné exporty/importy do/z více různých systémů, které nás nevážou hledat účetního s konkrétním ekonomickým systémem.
A váš zákaznický přístup je aj naproti tomu, co všechno SUPERfaktura dokáže, to nejvíc, čeho si na vaší firmě cením.
Pridať komentár