Možnost pracovat z domu byla vždy vítaným benefitem SuperFaktury. Každého z nás čas od času zastihla situace, kdy nebylo možné přijít „do office“, ale nic jiného nám ve výkonu práce nebránilo. Ať už někdo zůstal doma hlídat nemocné dítě, nebo potřeboval odcestovat, nemusel si kvůli tomu „plýtvat“ dovolenou.
V souvislosti s koronavirem jsme však před pár týdny zahájili experiment „Z homeoffice pracuje celá SuperFaktura“. Naplno. Bez omezení. Jak to zvládáme? Nelezou nám děti po hlavě? Jak to „dávají“ naši partneři či ostatní členové domácnosti? Nikdo se zatím nezbláznil?
Je to o spolupráci a komunikaci
Důležité pro nás je, aby naši klienti nepoznali, že je něco jinak. Naše telefony, na které je směřována zákaznická linka, si holky ze supportu vzaly domů. Pokud volá klient, v domácnosti se vyhlašuje bobřík mlčení. Pokud nezabírá, děti přivazujeme k radiátorům;) E-maily a livechat fungují bez omezení jako dosud. Vše máme přístupné online, čili nemůže se stát, že nedokážeme reagovat na požadavky klientů. Naši vývojáři a technická podpora sedí celý den u počítačů se sluchátky na uších jako obyčejně, takže si ani nevšimli, že se něco změnilo (jen jim už Mates nepřinese přímo na stůl poctivě namletou a překapanou odpolední kávu). 🙂
Všechny servery jsou mimo kancelář, takže k těm se dálkově připojujeme i z office. Rovněž nejvíce používané nástroje jako LiveAgent, Trello, Toggl, Google Docs, Phabricator, Weblate či Slack jsou online, tedy i ty používáme stejně jako obvykle – nic není navázané na kancelář. A naši účetní jsou zruční v používání SuperFaktury, podklady pro účetnictví si stáhnou přímo z ní.
Jediné rozdíly jsou tedy asi v naší vzájemné komunikaci – zatímco v kanceláři jde všechno ústně (i když někteří si píší přes chat, přestože sedí vedle sebe!), tak na homeoffice používáme více Slack. Online se staly také naše pravidelné týmové porady, kdy si celý tým stručně řekne, na čem aktuálně pracuje, a určíme si priority. K tomu nám slouží JitsiMeet, abychom všichni viděli, že jdeme dál a neflákáme se (povoleny jsou i pyžama a negližé).
Co se nám osvědčilo?
Učíme se novým metodám za pochodu a postupně podle situace upravujeme postupy. Osvědčilo se nám dodržovat následující zásady:
- dodržovat přesně svůj plán a čas, kdy pracuji. Dělat pravidelně přestávky. Nedovolit nikomu, aby mě při práci vyrušoval. (Pokud nehoří, tak tu nejsem!)
- přizpůsobit si pracovní prostředí – najít si nerušené místo, dbát na kvalitní nástroje, ke kterým patří také vhodná židle, stůl, osvětlení… nezapomenout na dostatek čerstvého vzduchu
- pracovat vždy v určeném čase na jedné věci, nepřeskakovat z činnosti do činnosti
- efektivně používat online aplikace, sdílené dokumenty
- využívat nástroje pro komunikaci s týmem – nahradit sociální kontakt
- vědět kdy skončit s prací a začít se věnovat rodině
Máte i vy osvědčené metody, které vám na homeoffice pomáhají? Budeme rádi, pokud se o ně s námi podělíte v komentáři, ať jsme chytřejší.
Pridať komentár