V podnikání se jednou za čas každý z nás střetne se situací, že faktura, kterou vystavíte odběrateli nebude uhrazená. Někdy se jedná jen o prodlevu v zaplacení (jak řešit tuto situaci jsme popsali v článku Jak na “plátce” po datu splatnosti), jindy už může jít o závažnější důvody u kterých už ani neočekáváme, že bude faktura uhrazená (například zánik firmy odběratele, ukončení živnosti, nebo úmrtí odběratele).
Řešení situace má dvě roviny, jednu účetní – s tou vám bohužel SuperFaktura z pozice fakturačního systému nemá jak pomoci a zůstává plně v kompetenci vašeho účetního. Druhá rovina je ta evidenční – taková faktura se vám totiž v SuperFaktuře bude stále promítat do očekávaného cashflow, v seznamu neuhrazených faktur (ve kterých očekáváte úhradu apod.)
U faktur po splatnosti tedy přibylo nové tlačítko „Nebude uhrazena“.
Takto označená faktura posléze získá stejnojmenný status a s její úhradou se nebude v odpovídajících přehledech dále počítat.
V případě, že by nakonec došlo k vyřešení situace a faktura by měla být dodatečně uhrazená – na fakturách s tímto stavem máte tlačítko „Znovu aktivovat“.
Pridať komentár